ABT R8 XGT: Ultimativni trkački automobil za ulice

  • Roshu
  • 2024-09-22 20:30
  • 1
  • 0

ABT R8 XGT: Ultimativni trkački automobil za ulice

Ovde imamo prvi pogled na ono što će biti ultimativni Audi R8: ABT R8 XGT! Trkački automobil sa odobrenjem ulice. Superautomobili su jedinstven, uzbudljiv i veoma emotivan svet. Samo trkački automobili mogu pružiti još veće uzbuđenje. Sa XGT, ABT Sportsline kombinuje ova dva sveta u potpuno remek-delo. Rođen kao čistokrvni GT2 automobil, DTM trkački tim i tjuner vozila stvorili su najekskluzivnije vozilo koje je ikada napustilo ABT fabriku u Kemptenu kroz izuzetno razrađen, dvogodišnji razvojni proces. Sa 640 KS, težinom od 1.400 kg, ograničenom serijom od 99 jedinica i zadivljujućim izgledom trkačkog automobila, ova mašina koja je dozvoljena na ulici cilja na sportske vozače i entuzijaste motosporta. Njegova jedinstvenost takođe osvaja kolekcionare.

Jedinstvena mešavina stručnosti

Kao tradicionalni trkački tim, ABT Sportsline se takmičio u više od 300 DTM trka od 2000. godine, pobeđujući na desetine pojedinačnih trka i postigavši preko 250 podijuma, što ga čini najuspešnijim aktivnim DTM timom danas. Ovo iskustvo je pružilo savršenu osnovu za ambiciozan projekat kao što je XGT. Međutim, to je više od projekta. „Sam izazov nas je motivisao da razvijemo ovo jedinstveno kompletno vozilo. XGT oličava suštinu našeg DNK,“ s ponosom objašnjava Hans-Jirgen Abt. Izvesti GT2 trkački automobil na ulicu nije bilo lako - zahtevi motosporta i drumskog saobraćaja su različiti. Ili su barem bili…

„Od ideje do završetka prošle su dve veoma intenzivne godine“, kaže generalni direktor ABT Sportsline Tomas Birmajer, koji je zajedno sa Ernstom Kristijanom Šererom, generalnim direktorom Scherer Sporta, osmislio ideju za XGT nakon uzbudljive i uspešne trke. Birmajer i Šerer su dugo sanjali da se pozabave takvim projektom. Sada je postalo ozbiljno: "Naši inženjeri i mehaničari su se suočili sa teškim izazovima." Sa oko 40 pojedinačnih odobrenja, višemesečni proces homologacije prevazišao je obim klasičnog razvoja vozila. Trik: vizuelno, ulična verzija se samo neznatno razlikuje od trkačkog automobila Audi R8 LMS GT2. XGT nije superautomobil sa trkačkim izgledom; to je trkački automobil sa odobrenjem ulice. Sada, 99 kotrljajućih šasija čeka ručnu izradu u jedinstvene komade prema željama kupaca.

Dug put do ulice

Svako ko je oduvek sanjao da sedi za volanom pravog trkačkog automobila, dobiće svoj novac sa ABT XGT. I to se bukvalno misli, jer se XGT vozi pomoću volana specijalno napravljenog za trkačku verziju. Tehnička prilagođavanja u oblastima kao što su upravljanje toplotom, softver i veoma složen sistem dijagnostike vozila pažljivo su primenjena kako bi se održao trkački karakter automobila. Za svakodnevnu upotrebljivost integrisan je sistem goriva iz serijske serije, instrument tabla je modifikovana za civilnu upotrebu, a uključeni su i dodaci poput ručne kočnice, centralnog zaključavanja, zadnje kamere, imobilajzera.

Kontrolna tabla je prilagođena za upotrebu na putu i ​​upravlja električnim podešavanjem spoljašnjih retrovizora, klima uređaja i pokazivača. Specijalni izduvni sistem, uključujući komponente za naknadnu obradu, morao je da ispuni standarde emisija KBA (Nemačka savezna uprava za motorni saobraćaj). Naravno, bezbednost je takođe bila prioritet: kompletno XGT vozilo je podvrgnuto zahtevnim bočnim i prednjim testovima sudara, a svi KBA zahtevi u pogledu kočnica i buke su ispunjeni kroz opsežna testiranja.

Čisto trkačko iskustvo bez kompromisa

Pored opsežnih testova na putu, još jedan ključni cilj u razvoju ABT XGT bio je: što je moguće više osećaja na trkačkoj stazi. Da bi to postigao, XGT je prešao hiljade kilometara na Nurburgring Nordschleife, Sachsenring i Hockenheimring kako bi pronašao savršenu postavku. Pokretači razvoja uključivali su vozača DTM-a Kelvina van der Lindea, vozača DTM-a i ambasadora brenda Scherer Rikarda Felera – obojica su se takmičili za ABT 2024. – zajedno sa direktorom ABT Motorsport Martinom Tomčikom i vozačem trkača i ambasadorom brenda Scherer Frankom Stiplerom. Njihov zaključak nije iznenađujući: „Upravljanje na putu, ponašanje upravljača i ubrzanje su neuporedivi sa bilo kojim drumskim vozilom.“ Ambiciozni vozači imaju priliku da pronađu svoju savršenu postavku za bilo koju trkačku stazu zahvaljujući podesivom vešanju sa modifikovanim oprugama.

Scherer Sport se isključivo bavi prodajom i servisom za XGT. Ova saradnja je zasnovana na dugogodišnjem partnerstvu i zajedničkoj strasti prema motosportu, što čini prirodnim da se ovaj jedinstveni projekat zajedno iznese na ulice. Kupci mogu da biraju između četiri različite šeme boja, sa mogućim individualnim rešenjima i varijantama zahvaljujući ručnoj proizvodnji. Cena za ABT XGT počinje od 598.000 evra sa PDV-om.

Tehnički podaci

Motor: 5,2 l V10 FSI 470 kW/640 ks*
Gorivo: Minimalno ROZ98
Prenos/Pogon: 7-brzinski S-tronic, pogon na zadnje točkove
Gume: Pirelli P Zero Trofeo R
Točkovi: ABT kovani točkovi sa centralnim zaključavanjem, prednji: 11,0 k 19 ET25 / zadnji: 11,5 k 20 ET20
Težina: 1.400 kg DIN
Kapacitet rezervoara za gorivo: 83 litara
Najveća brzina: 310 km/h (u zavisnosti od podešavanja zadnjeg krila)
Kombinovana potrošnja goriva: 20,7 l/100 km
Kombinovana emisija CO2: 473 g/km (WLTP)

*Podaci o performansama motora ispunjavaju zahteve EVG/80/1269. Procedure i proizvođač testnih postolja su verifikovani i odobreni od strane proizvođača vozila.

ABT R8 XGT: Ultimativni trkački automobil za uliceKliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak