Jednorog među Porscheima: Ferrari žuti 993 GT2 Clubsport

  • Roshu
  • 2024-09-13 22:08
  • 56
  • 0

Jednorog među Porscheima: Ferrari žuti 993 GT2 Clubsport

Pravi jednorog, Porsche 993 GT2 Clubsport je redak dragulj u svetu automobila. Samo 20 jedinica je ikada napravljeno, a poznato je da danas postoji samo sedam. Među njima, ovo je jedina ofarbana u Ferrari žutu i ​​jedina koja je ikada primećena na našem sajtu - dva puta u Monaku i jednom, prvi put, u Švajcarskoj.

Jednorog među Porscheima: Ferrari žuti 993 GT2 ClubsportKliknite na sliku za još od ovog spota!

GT2 je bio hardcore, trkački fokusirana verzija 993 Turbo, koja je u suštini koristila isti 3,6-litarski motor sa dva turbo punjača, ali sa malim modifikacijama koje su povećale njegovu izlaznu snagu. Automobil je posebno dizajniran da se takmiči u FIA GT2 trkačkoj klasi. Unutar već ekskluzivnog kruga od 57 automobila, postoji još ređa podskupina: 20 od 57 vozila dozvoljenih za puteve proizvedeno je u drugoj - i poslednjoj - seriji sa poboljšanom snagom motora od 450 KS, poznatom kao GT2 „Clubsport“. Ovo su među poslednjim Porsche modelima sa motorima sa vazdušnim hlađenjem.

GT2 Clubsport je imao značajan prednji razdelnik, sličan onom na Carrera RS Clubsport, kako bi se poboljšao protok vazduha oko prednjeg dela automobila, dok je veliki podesivi zadnji spojler imao zjapeće otvore na bočnim stranama koji su gurali vazduh u motor radi boljeg disanja. Da bi GT2 postao pobednik u klasi, Porše je uzeo 993 911 Turbo i olakšao šasiju i karoseriju za preko 200 kilograma, lišavajući skoro svaku udobnost stvorenja, kao i teške komponente pogona na sva četiri točka. Za vetrobran je korišćeno tanje staklo, a hauba i vrata su napravljeni od aluminijuma. Istovremeno, snaga 3,6-litarskog motora je povećana na 450 KS povećanjem vršnog pritiska turbopunjača KKK K24 na 0,9 bara. Rezultati ovog povećanja snage i smanjenja težine su impresivni: vreme od 0-100 km/h od oko 4 sekunde i maksimalna brzina od 296 km/h.

Jednorog među Porscheima: Ferrari žuti 993 GT2 ClubsportKliknite na sliku za još od ovog spota!

Međutim, GT2 se odnosio podjednako na rukovanje koliko i na potpunu brzinu. Svaki primerak je lako prepoznatljiv po svojim raširenim krilima, što je omogućilo inženjerima da redizajniraju geometriju vešanja sa mnogo širim tragom i koriste znatno šire lagane Speedline točkove (235/40 ZR 18 napred i 285/35 ZR 18 pozadi). Masivno povećanje mehaničkog prianjanja dodatno je poboljšano aerodinamičkim paketom koji je uključivao revidirani prednji razdelnik i veliko zadnje krilo za stvaranje dodatne sile pritiska.

Automobili specifični za Clubsport su odveli stvari još dalje sa dodatkom zavarenog kaveza, trkačkih pojaseva u šest tačaka, prekidača za isključivanje baterije, potpunog sistema za gašenje požara i sedišta. Ukupna moć paketa je potvrđena besprekornim trkačkim pedigreom, uključujući dve pobede u klasi u Le Manu i brojne uspehe u rukama privatnika širom Evrope, Amerike i ostatka sveta.

Jednorog među Porscheima: Ferrari žuti 993 GT2 ClubsportKliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak