Nemoguć inženjering: Aston Martin Valkyrie

  • Roshu
  • 2024-09-15 19:00
  • 1
  • 0

Nemoguć inženjering: Aston Martin Valkyrie

Aston Martin Valkyrie je hiperautomobil koji privlači pažnju gde god da krene. Nedavno je u Monaku primećena četvrta posebni Valkyrie, dodajući ukupno 41 viđenje na našem sajtu, što predstavlja 25 od 150 Valkyria planiranih za proizvodnju. Od ređe varijante Spidera, bilo je 7 viđenja na našem sajtu, pokrivajući 3 različite verzije od 85 koje će biti proizvedene. Može se sa sigurnošću reći da je Valkirie najluđi automobil koji je Aston Martin ikada napravio, a sa nedavnim lansiranjem novog Vanquish-a, oni nastavljaju svoj niz puštanja u prodaju vrhunskih vozila. Hajde da bliže pogledamo šta Valkyrie čini zaista izvanrednim, počevši od njegove karakteristike o kojoj se najviše priča: aerodinamike.

Nemoguć inženjering: Aston Martin ValkyrieKliknite na sliku za još od ovog spota!

Dramatični aerodinamički dizajn Valkyrie i otvoreni podni pod maksimiziraju potisnu silu i iskoriste protok vazduha do savršenstva. Njegova karoserija od karbonskih vlakana teče od prepoznatljivog obrisa gornje maske Aston Martina u radikalan oblik oblikovan isključivo za performanse. Valkira je najbliža koliko drumski automobil može da stigne do automobila Formule 1. Ova najsavremenija tehnologija dolazi iz partnerstva sa Red Bull Racing Advanced Technologi, spajajući inovativni inženjering i luksuzni potpis Aston Martina.

"Aston Martin Valkyrie pomera granice performansi; izvanredno putovanje u inženjeringu da nemoguće učini mogućim", rekao je Roberto Fedeli, glavni tehnički direktor Aston Martina. Struktura automobila je u potpunosti napravljena od ugljeničnih vlakana - ne postoji ni jedna čelična komponenta - što smanjuje težinu i maksimizira odnos snage i težine. Njegove performanse koje oduzimaju dah dolaze od 6,5-litarskog V12 motora razvijenog sa Cosworthom. Za razliku od tradicionalnog hibrida, ovaj V12 je pojačan obrtnim momentom za poletanje i koristi električni motor za dodatno povećanje snage, zbog čega se oseća kao da bi skoro mogao da poleti.

Nemoguć inženjering: Aston Martin ValkyrieKliknite na sliku za još od ovog spota!

Valkyrie nije samo još jedan sportski automobil; to je pravi hiperautomobil koji donosi tehnologiju Formule 1 na ulice, pomerajući granice uštede težine i aerodinamike do novih ekstrema. Svaki miligram se ispituje i koristi se svaka prilika da se smanji težina i poboljša protok vazduha. Čak je i kultna Aston Martin wings značka morala da se preispita. Tradicionalna značka od emajla bila je preteška i poremetila je protok vazduha, pa je tim napravio aluminijumsku značku debljine samo 40 mikrona - 99,4% lakšu - koristeći hemijsko jetkanje. Ova "laceving" značka se zatim ugrađuje u boju i štiti sa šest slojeva laka. Za one koji žele, može biti i pozlaćena.

Još jedan podvig inženjeringa je Valkyrino stop svetlo - najmanje na svetu. Dizajniran da bude što manji koliko je to zakonski moguće, koristi dve moćne LED diode sa periskopskom optikom da usmerava svetlost prema zadnjem delu, tehniku pozajmljenu iz podmorničke tehnologije. Slična optika se koristi za indikatore, koji su genijalno postavljeni u dugačku cev u obliku slova Z kako bi se izbeglo ometanje aerodinamičkog toka.

Nemoguć inženjering: Aston Martin ValkyrieKliknite na sliku za još od ovog spota!

Prvobitno, dizajn Valkyrie nije uključivao brisače, jer su njegova aerodinamika i ugao vetrobranskog stakla prouzrokovali da kiša otiče pri velikim brzinama. Međutim, za situacije u kojima automobil treba da stane, kao na semaforu, morao je da se napravi poseban brisač. Rešenje je došlo od NASA dobavljača, što je rezultiralo jednom, izvajanom oštricom koja održava kontakt sa vetrobranskim staklom pri brzinama većim od 200 km/h, čak i u ekstremnim uslovima.

Mogućnosti performansi Valkyrie su slične onima borbenog aviona. Ima tolerancije od 3,5 g i brzine veće od 300 km/h, sa nivoima potisne sile sličnim podizanju mlaznjaka. Glasine o hidraulici topovnjača Apača koja se koristi u Valkyrie su istinite. Nijedan postojeći automobilski sistem nije imao hidrauličku snagu da se nosi sa takvim zahtevima, tako da Valkyrie koristi aktivnu kontrolnu jedinicu za upravljanje svojim aktivnim aero sistemom, koji ponovo kalibriše vešanje, prigušivanje i oblik karoserije hiljadama puta u sekundi kako bi održao optimalne performanse.

Nemoguć inženjering: Aston Martin ValkyrieKliknite na sliku za još od ovog spota!

Dizajniran da se drži puta, Valkyrie može da prođe preko 3,3 g u krivinama, sa kočionom silom od 1,9 g. Za kontekst, većina drumskih automobila proizvodi između 0,6 i 0,7 g, dok vrhunski sportski automobili imaju maksimum oko 1,1 g. Bočna g-sila Valkyrie je više od tri puta veća, što zahteva pojas od 6 tačaka da bi vozač bio bezbedno na mestu tokom ovih intenzivnih sila.

Ispod haube, Valkyrie ima najsnažniji atmosferski motor sa najvećim brojem obrtaja ikada postavljen u drumski automobil. 6,5-litarski V12 vrti se do neverovatnih 11.100 obrtaja u minuti, proizvodeći 154 KS po litru za ukupnu snagu od 1.130 KS uz pomoć KERS-a, sve dok je težak samo 202 kg. Ovaj motor je pedantno razvijen startovanjem malih; Cosworth je napravio smanjenu ravnu trojku da bi poboljšao sistem sagorevanja pre nego što je prešao na V12. Rezultat je iskustvo jeze u kičmi gde snaga na 10.000 obrtaja u minuti može bukvalno zamagliti vaš vid.

Nemoguć inženjering: Aston Martin ValkyrieKliknite na sliku za još od ovog spota!

Aston Martin Valkyrie je više od samog automobila – to je remek-delo inženjeringa i inovacije, koje podiže performanse hiperautomobila na nivoe koji su ranije bili nezamislivi.


Nemoguć inženjering: Aston Martin ValkyrieKliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak