Porsche 992 GT3 na istorijskom Sustenpassu

  • Roshu
  • 2024-09-26 17:30
  • 1
  • 0

Porsche 992 GT3 na istorijskom Sustenpassu

Nemački registrovan Porsche 992 GT3, sjajan u gard crvenoj boji sa elegantnim crnim točkovima i živopisnim crvenim kočionim čeljustima, graciozno se kreće slikovitim putevima Sustenpassa. Ovaj legendarni planinski prevoj u švajcarskim Alpima vekovima je plenio putnike svojim pogledom koji oduzima dah i izazovnim terenom.

Uronimo u istoriju ovog divnog planinskog prevoja. Postojanje staze za mazge preko Sustenpassa prvi put je dokumentovano početkom 17. veka. Međutim, nikada nije služio kao glavni trgovački put. Umesto toga, dobio je izvestan vojni značaj tokom verskih sukoba tog doba. Dokaz za to je Meienschanze, izgrađena 1618. godine, koja je na kraju proširena u gotovo neprobojnu odbranu. Tokom ratova 1798. i 1799. godine, Francuzi su često koristili Sustenpass da zaobiđu austrijske i kasnije ruske snage u dolini Reuss.

Švajcarski konfederati su prepoznali strateški značaj Sustenpassa. Nakon što je Napoleon zauzeo prolaz Simplon, Bernci su izgubili trgovački put ka Pijemontu i Lombardiji. Zajedno sa ljudima iz Urija, oni su bili podstaknuti da brzo nadograde staru stazu za mazge kod Sustenpassa u put kojim se može voziti. Radovi su počeli 1811. godine, a do 1818. put je bio prohodan do Feden/Meien. Međutim, bilo bi potrebno još skoro 100 godina da se završi poslednji deo do Vasena.

Godine 1938. federalne i kantonalne vlasti Berna i Urija odlučile su da naprave moderan put preko prevoja. Ova odluka je delom vođena potrebom da se poboljša saobraćajna infrastruktura, a delom i nacionalnim odbrambenim razlozima uoči Drugog svetskog rata. Novi prolazni put je završen i pušten u saobraćaj 7. septembra 1946. godine. Ploča na samitu u znak sećanja na ovo dostignuće sa natpisom: "1938 - 1946, posvećena miru u vremenu neizvesnosti". Danas je Sustenpass jedan od najpopularnijih planinskih prelaza u Švajcarskoj.

Porsche 992 GT3 na istorijskom SustenpassuKliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak