Retki 288 GTO u Ženevi

  • Roshu
  • 2024-07-03 19:10
  • 2
  • 0

Retki 288 GTO u Ženevi

Od Ferarijevih „velikih pet” (LaFerrari, Enzo Ferrari, F50, F40 i 288 GTO), 288 GTO je verovatno najređi i, ako se uopšte može reći, najmanje popularan.

Kada je 288 GTO izašao na tržište 1984. godine, bio je to najekstremnije, najagresivnije i najbrže vozilo koje je Ferari ikada izbacio. To je označilo početak Ferarijeve istorije superautomobila. Nakon toga, Ferarijevi drumski automobili su postajali sve ekstremniji. Iako je F40 jedan od najpopularnijih Ferarija ikada i i danas je veoma omiljen, to ne bi bilo moguće bez 288 GTO. F40 je bio dalji razvoj tada legendarnog 288 GTO. Međutim, kasniji ekstremni Ferariji postali su toliko ekstremniji da je 288 nažalost izbledeo u pozadini. Slučajni prolaznik verovatno ne bi pretpostavio da je ovo neupadljivo vozilo označilo početak jedne izuzetne uspešne priče.

U stvari, plan iza 288 GTO je bio da se napravi reli automobil koji bi Ferari vratio u Grupu B. Da bi učestvovali na reliju, pravila su zahtevala da se proizvede 200 homologacionih uličnih vozila. Na kraju su napravljena 72 dodatna vozila. Tada je proizvedeno pet modela GTO Evoluzione za poslednju trku, ali samo tri od ovih primera još uvek postoje. Ostali su vraćeni u Ferarijevu laboratoriju i korišćeni za razvoj važnih elemenata za F40.

Pošto je 288 GTO bio potpuno nov koncept za Ferari, brzo su identifikovane brojne slabosti. Shodno tome, neki servisni zadaci moraju da se obavljaju više puta da bi se vozilo održalo u ispravnom stanju. Zbog toga je posedovanje takvog automobila prilično skupo, a kamoli da ga vozite. Zbog toga je veoma retko videti ovaj automobil na javnim putevima, jer većina vlasnika više voli da svoj primer zadrži kod kuće.

Razumljivo je ako laik tvrdi da 288 izgleda veoma slično Ferariju 308. To je zapravo tačno. Međutim, tehnički gledano, ispod karoserije se nalazi potpuno novorazvijeno vozilo. Dakle, ako ikada vidite Ferrari 308 iz daljine, pogledajte bliže, jer bi to zapravo mogao biti Ferrari 288 GTO.

Još jedna zanimljiva činjenica je da se Ferrari 288 GTO, kao i F40, mogao kupiti samo u Rosso Corsi. Nije bilo kao danas, kada uđete u Ferrari prodavnicu, sednete u konfiguracioni ugao i personalizujete svaki detalj korak po korak. 288 GTO je došao takav kakav je bio i ništa se nije moglo promeniti. Naravno, nekim kupcima je bilo dosadno što svi imaju isti GTO, tako da je nekolicina njih 288 naknadno prefarbala u boje poput bele, crne, žute ili plave. Međutim, ovo je veoma retko.

Primer viđen u Ženevi ostaje upravo onakav kakav je bio u vreme njegove isporuke. Ovo istorijsko umetničko delo nikada ranije nije viđeno. Međutim, jednom je primećen 300 SL sa istom registarskom tablicom.

Retki 288 GTO u ŽeneviKliknite na sliku za još od ovog spota!

Komentari na ovaj članak